Πολύ ωραίο θέμα, εξαιρετική παρουσίαση και ενδιαφέρουσα άποψη.
Θεωρώ ότι ο προσδιορισμός της θέσης και του μεγέθους του θυρεού, σε σχέση με τα γράμματα δεν είναι σωστός. Αυτές οι μετρήσεις αποδεικνύουν ότι, τα γράμματα είναι σε διαφορετικές αποστάσεις και σε διαφορετικές θέσεις κάθε φορά. Οι αποστάσεις των γραμμάτων μεταξύ τους αλλάζουν, όπως και η θέση τους σε σχέση με το rim, ενώ ο θυρεός είναι ιδίων διαστάσεων στις μήτρες B, C, D (Στις φωτογραφίες, κάποιες μικρές αποκλίσεις στις μετρήσεις του μεγέθους του θυρεού, οφείλονται σε άλλη γωνία φωτογράφισης, ή σε μικροδιαφορές στην κλίμακα, ή στον φωτισμό).
Οπότε, σε σχέση με τον εμπροσθότυπο, δε θεωρώ ότι υπήρχαν 3 διαφορετικές βασικές μήτρες (master dies). Πιστεύω ότι υπήρχαν 2 βασικές μήτρες (μια με μεγάλο και μια με μικρό θυρεό) χωρίς τα γράμματα, και στις μήτρες εργασίας χαράσσονταν κάθε φορά τα νέα γράμματα. Επίσης θεωρώ ότι τα δεκάλεπτα με την 1η μήτρα, με τον μεγάλο θυρεό, είναι δοκίμια.
Σε σχέση με τον οπισθότυπο, θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Ορφέα.
Αγαπητέ Κε Κωνσταντίνε,
Σχετικά με τους εμπροσθότυπους :
Ένα master-die από το οποίο φτιάχνονται κάποιες δεκάδες μήτρες εργασίας, ανάλογα με την ποσότητα κοπής,
περιέχει όλα τα επαναλαμβανόμενα στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν σε όλες τις μήτρες εργασίας.
Δεν περιέχει στοιχεία που πιθανόν να αλλάξουν πχ χρονολογία, τα οποία χαράσσονται απ ευθείας στις μήτρες εργασίας
Οι μήτρες εργασίας παρουσιάζουν
Α) ασήμαντες διαφορές μεταξύ τους, που δημιουργούνται κατά την μεταφορά από master-die σε μήτρα-εργασίας ή από μικροδιορθώσεις πχ ένα φυλλαράκι, κάποιο γράμμα κλπ
Β) μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ τους, όταν υπάρχει προσθήκη κάποιων γραμμάτων ή αριθμών πχ χρονολογία. Αυτή η εργασία είναι αρκετά επίπονη και χρονοβόρος.
Ετσι το πρώτο κομμάτι του post σας, συμφωνεί με αυτά που γράφω.
Σέβομαι την άποψή σας στο κομμάτι με τα κόκκινα γράμματα,
αλλά διαφωνώ, θεωρώντας ότι
τα master-dies ήταν 4 και είχαν χάραξη και του θυρεού και της κυκλικής επιγραφής, για τους παρακάτω λόγους-απορίες :
Η χάραξη σε μια μήτρα εργασίας της χρονολογίας δηλ
4 αριθμοί σε ευθεία δημιουργούσε τόσες μικροποικιλίες.
Η χάραξη μιας
επιγραφής τόσων πολλών γραμμάτων και μάλιστα κυκλικά, αφού θα είναι επαναλαμβανόμενη σε όλες τις επόμενες κοπές, γιατι να μη γίνει σε
4 master-dies, αλλά να γίνει χωριστά σε
δεκάδες μήτρες εργασίας ??
πόσο επίπονη και χρονοβόρα θα ήταν
χωρίς λόγο??
και πόσα λάθη και ποικιλίες θα δημιουργούσε?
Πως γίνεται ανά ομάδες Β, C, D, να έχουν τόσο μεγάλες διαφορές, αλλά όλες οι μήτρες-εργασίας της κάθε ομάδος να είναι ίδιες μεταξύ τους??
ορφεας
Παρακάτω 2 παραδείγματα από την ίδια master-die B, αλλά από διαφορετικές μήτρες εργασίας (δεν είναι die-break)
Βw 2. Κακή μεταφορά από master-die Β, και κοπή χωρίς διόρθωση της αριστερής πλευράς του σταυρού
Bw 3. Κακή μεταφορά από master-die Β, και κοπή χωρίς διόρθωση και των δυο πλευρών του σταυρού