'Ολα αυτά που λες σωστά είναι. Το "υποννοούμενο" που δεν πιάνεις πιστεύω ότι είναι το εξής:
Στο Υπουργείο έχουν καταλάβει, καλύτερα από μας, τι χάος είναι το περιουσιολόγιο. Ειδικά την πρώτη χρονιά θα είναι ένα μπάχαλο χωρίς αρχή και τέλος. Ο καθένας θα γράφει ό,τι καταλαβαίνει και όπως καταλαβαίνει (βλέπε και το ανέκδοτο παρακάτω). Άλλος θα δηλώνει τα τάληρα του Όθωνα, άλλος θα δηλώνει τα σκυλιά του, άλλος θα δηλώνει τα κουστούμια του, άλλος θα δηλώνει τα ντουφέκια του...
Τα επόμενα 3-4 χρόνια θα προσπαθήσουν να βάλουν μια τάξη. Στο στυλ "Ας κάνουμε τώρα μια αρχή και σιγά-σιγά... βλέποντας και κάνοντας..." Καλώς εχόντων των πραγμάτων σε 15-20 χρόνια θα αρχίσει να αποχτάει μια "λειτουργικότητα"... (Και το Ε9 κάπου τόσο χρειάστηκε.)
Το να συζητάμε τι "λειτουργικότητα" και τι "αποτελεσματικότητα" θα έχει το περιουσιολόγιο την πρώτη χρονιά της εφαρμογής του, εμένα μου φαίνεται ανέκδοτο...
------------------------
Το ανέκδοτο (πρωτοΠΑΣΟΚικής εποχής, το επισημαίνω):
Ο διευθυντής του σχολείου μπαίνει σε μια τάξη και βλέπει τους μαθητές, αγόρια και κορίτσια, να πηδιούνται.
"Τι γίνεται εδώ;" ρωτάει σαστισμένος.
"Έχουμε μάθημα σεξουαλικής αγωγής και γράφουμε διαγώνισμα" απαντάει η καθηγήτρια.
Κοιτάει γύρω σαστισμένος, βλέπει όλα τα παιδιά σε ζευγάρια να κάνουν σεξ σε "ιεραποστολική στάση"... Βλέπει και ένα ζευγάρι να κάνουν σεξ "οθωμανικά".
"Εδώ τι συμβαίνει;" ρωτάει.
"Αυτός αντέγραφε και του γύρισα την κόλλα ανάποδα."
Βλέπει και έναν στη γωνία να τον παίζει μόνος του.
"Αυτός εκεί;"
"Αυτός μου είπε ότι είναι αδιάβαστος και του είπα να γράψει ό,τι ξέρει..."
...έτσι και στο περιουσιολόγιο τα πρώτα χρόνια ο καθένας θα γράφει "ό,τι ξέρει"...